اسکين تگ
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

توضيحي کوتاه در مورد زگيل تناسلي و اسکين تگ

اسکين تگ، يک ضايعه پوستي همرنگ پوست است که يک مقدار پررنگ تر از زگيل تناسلي ميباشد که بعضي از افراد، آن را با زگيل هاي تناسلي اشتباه ميگيرند.که قسمت تناسلي، شکم و کشاله ران هم مي تواند درگير اين ضايعه پوستي خوش خيم شود و درمان اين دو ضايعه پوستي با هم فرق دارد.

 

اسکين تگ

برخي علائم

البته اسکين تگ ها، ضايعات بسيار بي خطري هستند که مسري نيستند. زگيل تناسلي ممکن است در ظاهر،فرد علائمي نداشته باشد ولي ويروس عامل زگيل  تناسلي را بدون هيچ علامتي دفع کند. در خانمها نيز ممکن است زگيل در قسمت داخلي دستگاه تناسلي باشد و گاهي با خونريزي خود را نشان دهد.

 

چه عواملي باعث ظاهر شدن برچسب هاي پوستي مي شود؟

چرا برچسب هاي پوستي ايجاد مي شود

کلاژن نوعي پروتئين است که در بدن يافت مي شود. زنان و مردان مي توانند برچسب هاي پوستي ايجاد کنند. اين موارد در افراد مسن و افراد چاق يا ديابت نوع 2 ديده مي شود. زنان باردار همچنين ممکن است در اثر تغيير در سطح هورمون هاي خود ، برچسب هاي پوستي ايجاد کنند.

 

چه زماني بايد نگران برچسب پوست باشم؟

برچسب هاي پوستي رشد کمي از پوست است که در انتها برآمدگي دارد. آنها معمولاً در جاهايي ايجاد مي شوند که پوست شما به هم مي مالد ، مانند گردن ، زير بغل يا کشاله ران. در بيشتر موارد ، لازم نيست نگران آنها باشيد. اما اگر آنها دردناک ، خونريزي يا تحريک شده اند ، به پزشک خود نشان دهيد.

 

آيا مي توانم برش پوست را با ناخن گير برش دهم؟

بريدن يا چسباندن برچسب پوستي با تيغه تيز ، ناخن گير يا قيچي مي تواند وسوسه انگيز باشد. اين کار را فقط با تأييد پزشک متخصص انجام دهيد و براي جلوگيري از عفونت پوست و ابزار را کاملاً تميز کنيد.

 

برچسب هاي پوستي با چه چيزهايي پر مي شوند؟

آنها گره هاي کوچکي هستند که در زير پوست تشکيل مي شوند و با کراتين ، پروتئين ساختاري موجود در پوست ، پر مي شوند.

 

ماندگاري برچسب هاي پوستي چقدر است؟

برچسب هاي پوستي ترومبوز معمولاً طي 3 تا 10 روز به خودي خود از بين مي روند و نيازي به درمان اضافي نيستند. برچسب هاي پوستي که تغيير رنگ داده يا خونريزي کرده اند ممکن است نياز به ارزيابي و اطمينان پزشک داشته باشند.

 

آيا برچسب هاي پوستي به تنهايي مي افتند؟

گاهي اوقات برچسب هاي پوستي با کشيدن و تحريک شدن خود به خود مي ريزند. هنگامي که اين اتفاق مي افتد ، آنها خشک مي شوند ، و باعث سقوط آنها مي شود. اگر آنها شما را اذيت کنند ، پزشک مي تواند آنها را از طريق: قطع آنها در مطب حذف کند.

 

 

آيا قلم هاي برچسب پوست بي خطر هستند؟

خال ، برچسب پوست و قلم هاي رفع خال کوبي

وي توصيه مي کند از دستگاه هايي که براي از بين بردن ضايعات پوستي (مانند خال ها) طراحي شده اند ، دوري کنيد. وي مي گويد ، خطر قابل توجهي براي ايجاد زخم وجود دارد.

 

 

وقتي برچسب پوست صدمه مي زند به چه معناست؟

برچسب پوست بدون درد است ، اگرچه اگر زياد ماليده شود مي تواند تحريک شود. اگر برچسب پوست روي ساقه آن پيچ خورده باشد ، ممکن است لخته خون در آن ايجاد شود و برچسب پوست دردناک شود





:: برچسب‌ها: همرنگ پوست,کلاژن نوعي پروتئين,کراتين, لخته خون ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: